Addiction is the new black.

Dependenta a avut dintotdeauna asa o reputatie proasta. Probabil de la perucile retro si vodcilor Absolut dimineata pe stomacul gol.
Sau de la dictionarul in care scrie mai degraba supunere, decat reciprocitate.

Cred ca ne alegem intr-o mare masura dependentele, asa cum ne alegem mancarea la pranz, hainele de dimineata si canalul la televizor.
De ex recunosc ca sunt dependenta, printre altele, de viata normala; imi plac povestile cu ursi polari care se cauta toata vara (polara evident) si se gasesc intr-un final. Imi plac casele cu fundatie, gradina si copaci, Imi plac rochiile simple si prajiturile cu magiun.
Imi plac cofetariile, ceaiurile si plimbarile de seara, cartile bune, mancarea buna si muzica frumoasa.
Mi-ar placea sa am o vecina pe nume Petra, care sa faca pop-corn, clatite si must pentru toata strada. Sa vorbim despre nimicuri, sa ne uitam cum trec norii si sa ne imaginam extravagante doar pentru ca viata noastra reala ar fi prea normala.

“— Închipuieşte-ţi ce minune! vorbi din nou Mîzgălici. Eu, dacă aş vrea, aş avea o sută de baghete magice!
— Cum se face atunci că nu ai nici una? întrebă Habarnam.
— Pentru că nu vreau, se grăbi să răspundă Mîzgălici.”
                                – Nikolai Nosov – Habarnam şi Oraşul Soarelui –

Ne alegem dependentele si ne ghidam viata in functie de ele, pentru ca o alegere o determina pe alta si pe alta…
Cautam oameni la fel ca noi, cu aceleasi ganduri, aceleasi valori, aceleasi alegeri.

Lena Constante visa in inchisoare cum merge pana la cofetaria din colt, cum paseste pe fiecare coltisor de piatra pana la vitrina cu dulceturi. Incepuse sa simta gustul cremeor si sa vada culoarea aluatului. “Plimbarile” astea ii dadeau putere sa creada ca va exista viata si dupa.

Vorbind serios si cat se poate de serios, la ce anume nu ati vrea sa renuntati sub nici o forma ? De ce anume alegeti sa fiti dependenti, sa va manance atentia si timpul, roada sufletul si mintea si sa va dea atatea inapoi ?

 

Image source: Daniel Cooney – http://www.danielcooneyfineart.com/
Quote source: Basterdette – http://www.flickr.com/photos/basterdette/

