Cannes 2011

A inceput Cannes-ul, sa ne bucuram deci. Urale, urale, urale. Incep filmele depresive si deprimante, napastuite, urgisite, precum si cele foarte misto.

Aici aveti – click, click – lista oficiala a candidatilor.
Pana acum, fugitiv dupa poveste, imi fac cu ochiul:

  • LA PIEL QUE HABITO (THE SKIN I LIVE IN) directed by Pedro ALMODÓVAR (e numele regizorului sigur, numai cum rostesti intre palatin cu plecaciune inspre dinti; apoi mai e si o coarda sensibila a subiectului)
  • LA SOURCE DES FEMMES (THE SOURCE) directed by Radu MIHAILEANU (mi-a placut prea mult jucaria numita Concertul si voi marsa pe subiectivism; tind sa cred ca Radu Mihaileanu isi dezvolta un stil usor, comic, rasunator prin detalii mici si universale, ca un sprit de vara)
  • LE HAVRE directed by Aki KAURISMÄKI (fara prea multe cuvinte, despre ratare, platitudinea unei vieti normale si nebunia boema din fiecare; va plictiseste banalul ? probabil va va speria normalitatea)
  • HANEZU NO TSUKI (HANEZU) directed by Naomi KAWASE (japonezi si povesti legendare, lumi antice si suflete incarcat de ele; come on, need I say more ?)
  • BONSÁI directed by Cristián JIMÉNEZ (dupa romanul Bonsai, de Alejandro Zambra, pe care nu l-am citit inca, dar imi doresc enorm; cartea a primit premiul Criticilor in Chile; un punct interesant ar fi ca are influente  puternice din cultura nationala; un altul ar fi ca ea moare, desi nu vrei din tot sufletul tau de cititor avid, si omniprezent de pasiv sa se intample asta; oare in film cum o fi ?)
  • MIDNIGHT IN PARIS directed by Woody ALLEN (probabil va fi un Woody Alln clasic in care Owen il va imita pe Allen si respectiv pe toate personajele masculine principale din filmele lui Allen; comico-romantico-intelectualo-jewish-new yorkez si in cele din urma sarmant, deci de vazut)
  • BENTO MONOGATARI (LUNCHBOX STORY) directed by Pieter DIRKX
    (e clar bucuria de a regasi ca personificare in film cultura Bento; si lunchboxes; dar parca-i si ceva mai mult )

Sa vedem zic !

Advertisements