Inside Out

Cer trist, case colorate.
Cause love comes from the inside. Un fel de inside out.

Acum ceva vreme am primit un caiet – ingust, lung, cu panglici, coperte mazgalite cu desene, flori din dantela si manere din metal.
E un caiet bizar in liniile lui simple victoriene. Are foile ingalbenite ca un copil care arata de 80 de ani.

Mult timp l-am pastrat in sertar cu linistea indarjita cu care nu scriu in aproape nici un caiet primit, pentru ca sunt toate frumoase, curate si perfect de nepotrivite pentru orice subiect mi-ar trece prin minte.
Pana-ntr-o zi cand caietul meu copil cu fata de om mare si volane de papusi de portelan a patruns in realitate.

Si uite-asa am inceput sa scriu, mai greu, mai incet despre ce ar trebui eu sa invat despre mine si despre viata, sa-mi intre o data in cap, ca sigur altii m-au invatat si mi-au zis de atatea ori, ca am patit diverse si mi s-au intamplat lucruri suficiente, incat as putea retine si eu. Pana la urma.

Si face bine sa le pui pe hartie si sa-ti faci ordine in ganduri, despre ce ar trebui sa stii si respectiv ce ar trebui sa faci.

Cum ca:

  • lucrurile nu se fac, daca nu le face cineva
  • fructele de la piata se iau pe incercate. branza la fel
  • bine-ar fi sa gandesti cu cateva mutari inainte. si in acelasi sens sa bagi laptele in frigider cand nu mai bei din el.
  • oamenii nu retin ce faci pentru ei, cum ii ajuti sau ce le spui; in schimb tin minte cum i-ai facut sa se simta, mai ales daca a fost ceva de rau.
  • inainte sa pleci de-acasa se fac pantofii. intotdeauna.
  • in aceeasi ordine de idei, oamenii ca masa is rai, judeca si te judeca. si tu faci la fel mai mult sau mai putin.
  • trebuie sa dormi mai mult – macar ca arati ca naiba de la oboseala si nici nu zbarnai prea tare, fara alte explicatii.
  • oricat de tare te certi cu cei dragi, te va durea in ultimul hal cand nu vor mai fi langa tine.
  • pana la urma oriunde ai fi esti strain, ca e sau nu e tara ta, cat timp nu te-ai nascut acolo pe km patrat in jurul primariei locului respectiv.
  • exista cel putin 15 tipuri de pantofi mai interesante decat balerinii si 25 decat sandalele romane.
  • nu poti salva lumea fara sa te pierzi pe tine in proces; daca nu crezi, aminteste-ti ca si Fat-Frumos salva numai printesele, nu tot globul fermecat.
  • e misto sa dezbati 5h un subiect pana la epuizare, insa posibil obositor pentru ceilalti
  • nu trebuie sa stralucesti in fiecare situatie.
  • o data la vreo 2-3 ani optiunile se schimba, gusturile la fel si parca treptat treptat incepi sa-ti intelegi parintii, sa le privesti cu mirare si admiratie alegerile si sa te intrebi daca tu ai putea face fata.
  • cei care conduc lumea nu invata nimic din istorie; iar cei care invata nu conduc lumea.
  • in afara de situatiile extreme cu mitraliere la tample, Africa, razboi, comunism si boli incurabile, cei mai multi oameni duc viata pe care au hotarat sa o duca; ceea ce a trebui sa-i faca multumiti si fericiti. paradoxal, cei mai multi oameni sunt departe de a fi multumiti sau fericiti.
  • lucrurile bune si gesturile frumoase atrag oameni frumosi.
  • si mai ales ca love comes from the inside si culorile la fel.

plus altele cate si mai cate.

Si ca veni vorba, daca au timp si chef, sunt tare curioasa care-s cateva lectii invatate pe rand de Lene, Carmen si Paula .


Image source: http://www.thecoolhunter.net/

